کابل شبکه نگزنس
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

تفاوت کابل نگزنس اصلی با تقلبی:

احتمال دارد کابل های شبکه اصلی و تقلبی نگزنس در ظاهر با یکدیگر تفاوت چندانی نداشته باشند، اما عملکرد و کارایی هر یک با یکدیگر متفاوت است. راه های زیادی برای تشخیص تقلبی و یا اصل بودن کابل های نگزنس وجود دارد در ادامه به معرفی برخی از این راه ها خواهیم پرداخت:

  1. کابل های شبکه نگزنس تقلبی دارای مغزی از جنس آلومینیوم هستند و تنها روکش آن ها مسی است. به این نوع کابل ها به اصطلاح CCA می گویند. بهتر است بدانید سرعت و پهنای باند کابل های CCA نسبت به نوع اصلی بسیار کمتر است. همچنین، این کابل ها دریافت نویز بیشتری نیز دارند. برای تشخیص کابل CCA از اصل می توانید بر روی مغزی و هادی کابل های شبکه به طور مستقیم بر روی حرارت قرار بدهید. مس در اثر حرارت تغییر رنگ می دهد و سیاه می شود اما هادی آلومینیومی در اثر حرارت مستقیم از بین خواهد رفت.
  2. سرعت انتقال داده و پهنای باند در شبکه هایی که با کابل LAN تقلبی بسته شده اند، بسیار پایین تر از شبکه هایی است که در آن از کابل LAN اصلی استفاده شده است.
  3. از دیگر راه های تشخیص کابل اصلی و تقلبی توجه به نوع بسته بندی کابل ها است که کارشناسان شبکه آن را تشخیص می دهند. زیرا نیازمند دقت و توجه بالایی است.
  4. همچنین به کمک آزمایش هایی مانند تست فلوک، عملکرد کابل شبکه را آنالیز می کنند و به کمک ارقام به دست آمده از اصلی یا تقلبی بودن آن آگاه می شوند. کابل های اصلی قادر به قبولی در تست های پرمننت و چنل را با هدروم بالای 5 در متراژ 90 متر هستند.

 

منبع: خرید کابل شبکه نگزنس





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: